SMO چیست؟

سه شنبه 3 تير 1399
10:18
همایون


SMO چیست؟

SMO مخفف Social Media Optimization و به معنای بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی می باشد. در راهکارهای SMO, طراحان و مدیران وب سایت ها طراحی وب سایت خود را به گونه ای بهینه سازی می کنند تا بتوانند ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه های اجتماعی را به سمت سایت خود بیاورند.

مخفف Social Media Optimization و به معنای بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی می باشد. در راهکارهای SMO, طراحان و مدیران وب سایت ها طراحی وب سایت خود را به گونه ای بهینه سازی می کنند تا بتوانند ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه های اجتماعی را به سمت سایت خود بیاورند.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ مطرح شد و از همان زمان به ندرت و با پیشرفت های شبکه های اجتماعی معانی جدیدتری به خود گرفت. اما همانطور که در ویکی پدیا اشاره شده، SMO را می توان اینگونه نیز تعریف کرد:

بهینه سازی شبکه های اجتماعی شبیه بهینه سازی موتورهای جست و جو است که هدفش افزایش ترافیک و آگاهی در مورد یک سایت مشخص است. به طور عام، بهنیه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.

با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در شبکه هایی مثل فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.ه بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.

بهینه سازی در شبکه های اجتماعی، سیگنال هایی در راستای راهنمایی موتورهای جست و جو برای رسیدن به نتایج دقیق تر ارسال می کنند تا بتوانند کیفیت نتایج جست و جو را افزایش دهند. هر چه وب به سمت اجتماعی تر شدن پیش می رود، سیگنال های اجتماعی نیز بهتر می توانند معین کنند که چه چیزهایی در وب ارزشمند هستند. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده و این نتیجه ثابت شده است که عملکرد یک سایت یا وبلاگ در شبکه های اجتماعی روی امتیازش در موتورهای جست و جو اثر می گذارد و هر چه یک سایت یا یک مطلب از یک وبلاگ بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، امتیاز بهتری از موتورهای جست و جو دریافت می کند، البته نمی توان گفت که میزان اشتراک گذاری مطالب تاثیر مستقیم در ارزش گذاری موتورهای جست و جو دارد چون بررسی های جدید این موضوع را نفی کرده اند. موتورهای جست و جو از محاسبات خیلی پیچیده تری استفاده می کنند و فقط به میزان به اشتراک گذاشته شدن مطالب در شبکه های اجتماعی اکتفا نمی کنند، اما بدون شک بهینه سازی شبکه های اجتماعی در این دوران روی سئو بی تاثیر نیست.

اخطار مهم :

SMO را با اشتراک گذاری های بی رویه اشتباه نگیرید
این توضیحات ممکن است فکر کنید که اگر در تمامی شبکه های اجتماعی که آنها را می شناسید یک حساب برای سایت خود بسازید و بی وقفه و بدون در نظر گرفتن اصول و قواعد لینک محتوای خود را به اشتراک بگذارید و منتظر به اشتراک گذاشته شدن توسط دیگر کاربران و همینطور کامنت های فراوان باشید باید گفت سخت در اشتباه هستید.این گونه رویکرد در شبکه های اجتماعی نه تنها برای دیگر کاربران این شبکه ها بلکه برای وضعیت شما در شبکه های اجتماعی هم قابل قبول نیست. این کار باعث می شود که کاربران حساب کاربری شما را دنبال نکنند و حتی آن اکانت را به عنوان اسپم گزارش دهند و در نتیجه محتوای شما نه به اشتراک گذاشته می شود و نه کامنتی دریافت می کند و هیچ وقت مورد توجه قرار نمی گیرد.استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی در جهت بهبود ارزش محتوای خود یا به عبارت دیگر همان بهینه سازی شبکه های اجتماعی بحث مفصل و گسترده ای است که قطعا در یک مقاله نمی توان به تمامی موضوعاتش پرداخت و در آینده حتما در مورد جنبه های مختلف آن به تفصیل و به تفکیک توضیح خواهم داد.

منبع : قربانی

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت.

ما متخصص بهبود سئو سایت هستیم. بهبود سئو سایت در کمترین زمان ممکن با پیام آوا پردازش.
[ بازدید : 253 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
مقالات دوربین مداربسته / تکنولوژی های حفاظتی / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته و نصب دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]